Spot privat/fritid totalkunde
Strømavtale hos Tinn Energi & Fiber på både bolig og fritidsbolig.
Totalkunde-kampanje
- Samle dine strømavtaler hos oss og bli totalkunde! Få full oversikt i én og samme app, og få alt på én faktura*. Nye kunder får velge en flott velkomstgave!
- Så lenge du har avtale med oss på enten boligen eller fritidsboligen du har i Tinn kommune, så kan du bli totalkunde!
- Vi har 12 måneders prisgaranti på Spot Totalkunde!
*Gjelder strømforbruket. Ikke nettleie. Har du annen netteier enn Stannum eller Lede vil nettleien komme på egen faktura.
Priser
Priser baseres på Nord Pool sine spotpriser i området du tilhører. Du kan til enhver tid finne gjeldende spotpris i vår app eller på Nord Pool sine sider.
12 måneders prisgaranti på Spot privat/fritid totalkunde! Eventuell prisendring varsles med 30 dager.
Tinnpris
- Ingen bindingstid
- Etterskuddsfakturering
- Endring varsles med 30 dager
- Gjelder kun boliger og fritidsboliger med adresse i Tinn kommune
- Alle priser som oppgis her er ink. mva. Alle priser på Nord Pool sine sider er eks. mva.
Spot privat/fritid totalkunde`` på enhet utenfor Tinn
- Etterskuddsfakturering
- Evt. prisendring varsles med 30 dager
- Gjelder bolig eller fritidsbolig utenfor Tinn så lenge det også følger en enhet med som har/får strømavtale i Tinn kommune.
- Alle priser som oppgis her er ink. mva. Alle priser på Nord Pool sine sider er eks. mva.
- Nettleie kommer som vanlig fra din eksisterende netteier.

Hvorfor bli totalkunde?
- Få full oversikt over alle strømavtaler på en og samme plass
- Svært konkurransedyktig produkt
- Ingen skjulte kostnader
- Følg ditt energiforbruk både i hus og hytte via Tinn Energi & Fiber-appen
Flere enn to enheter?
Har du flere enn to enheter, så får du vår “Spot storkunde privat” -avtale med 1 øre/kWh i påslag og ingen fastledd. Denne avtalen vil gjelde på alle enheter utover de to første. Ta kontakt med vårt kundesenter på kundeservice@tinnenergi.no for å få denne avtalen.
Bli totalkunde - få en flott velkomstgave
Ved å bli totalkunde hos oss kan du velge en fin velkomstgave.
NB! Dersom man velger å ta ut en velkomstpremie, binder man seg samtidig til 12 måneders avtaletid som totalkunde (vi har 12 måneders prisgaranti, og eventuell prisendring varsles med 30 dagers varslingsfrist etter det).
Våre vilkår finner du her.
Sammenligne gjerne priser på www.strompris.no

Øvrige avtaledetaljer
Vi fakturerer fortrinnsvis elektronisk. Dersom du ønsker papirfaktura tilkommer en kostnad på 29,- inkl. mva.
Som kunde har du 14 dagers angrerett fra den datoen du BESTILLER en strømavtale. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten fyll ut dette angrerettskjema og returnere det til oss. Les også Skjema – opplysninger om angrerett før du bestiller.
Sammenlign strømavtaler på Forbrukerrådets strømprisportal.
Ofte stilte spørsmål
Last ned Tinn Energi & Fiber appen fra App Store eller Google play, eller logg inn på min side.
I tillegg til strømavtalen må alle i Norge betale nettleie. Dette betales til eieren av det fysiske strømnettet i ditt område. Man kan hverken bytte pris eller netteier. I Tinn Kommune er det Stannum AS som er netteier. Dette var tidligere Tinn Energi & Fiber AS, men driften ble skilt ut i eget selskap i 2020.
Meld fra til din strømleverandør om hvilken dato du skal flytte, helst senest 5 dager før. Da kan de fjerne deg som juridisk eier av måleren slik at du ikke får ekstra kostnader etter du har flyttet. Når det kommer til din nye bolig kan vi faktisk gjøre endringen bakover i tid. Vi kan sette deg opp som ny eier av måleren opptil 30 dager etter du flyttet inn, og få med forbruket i perioden som har gått. Men det kan være lett å glemme, så en god huskeregel er å melde fra så fort du vet hvilken dato du ønsker overføringen på.
Selvsagt! Ta kontakt med kundeservice etter du har bestilt og oppgi din ønskede dato for oppstart, så hjelper vi deg med det.
Som strømleverandør er vi mellomleddet mellom sluttbrukeren og kraftbørsen. Vi handler strøm på våre kunders vegne og sørger for at nok strøm blir tilført strømnettet, hvor netteier står for den fysiske leveringen frem til din stikkontakt.
Vår viktigste funksjon er å sørge for at det til enhver tid blir kjøpt nok strøm for alle våre kunder. Uten en aktiv strømavtale vil man havne på såkalt “leveranseplikt” fra netteier, hvor du mottar strøm men ofte til en vesentlig høyere kostnad enn med en ordinær strømavtale. Dette er for å sikre at ingen mister strømtilførselen.
Det finnes to plattformer hvor vi kan handle strøm på våre kunders vegne. Vi kan kjøpe strøm på NordPool, hvor man kjøper strøm time for time til den aktuelle markedsprisen. Vi kan også kjøpe såkalte fremtidige kontrakter, eller prissikringer, som gjør at vi kan sikre oss en strømpris fremover i tid – uavhengig av hva markedsprisen på det tidspunktet er. Begge metoder har egne fordeler og ulemper.
Takket være moderne løsninger som Elhub har det aldri vært enklere. Fyll ut dine personalia i bestillingen, så sørger vi for resten.

Sparetips

Gjør som Jørn - bli totalkunde
Etter rekordhøye strømpriser i 2022 har nordmenn blitt langt mer bevisste på valg av strømleverandør. For Oslo-ingeniøren Jørn Hanæs med tre boenheter, var det flere faktorer som spilte inn da han valgte å bli totalkunde hos Tinn Energi – en leverandør han har hatt et forhold til hele livet.
Nå nyter Jørn godt av både gunstige priser og enkelheten i å ha alt på ett sted.

Full oversikt i vår app
Samle dine avtaler og få full oversikt i Tinn Energi & Fiber – appen over både hus og hytte. Appen er gratis!
- Følge med på Spotprisen time for time
- Få oversikt over ditt forbruk
- Se dine fakturaer