Fiber
Vår fiber-kundeservice er her for å hjelpe deg med spørsmål om fiberteknologi, hastighetsvalg, tilkobling og tekniske utfordringer. Se våre mest vanlige spørsmål nedenfor, eller kontakt oss via telefon, e-post eller chat for rask assistanse. Vi ønsker å gjøre din fiberopplevelse så enkel og problemfri som mulig!

Hva kan vi hjelpe deg med?
Fiber er den nyeste teknologien innenfor TV og internett. Med fiber får du både lynraskt internett og TV i samme kabel.
Når du bestiller fiber hos oss kan du velge fra 100/100 og opp til 1000/1000 mbps (megabit per sekund). Skal du kun bruke internett til å lese avis, følge med på sosiale medier og lignende kan 100/100 være nok. Skal du streame, game eller være flere på nett samtidig kan det være lurt å vurdere høyere. Spør oss gjerne om råd dersom du er usikker.
For å finne ut hvilken hastighet du får kan du bruke http://www.nettfart.no eller http://www.speedtest.net.
Dersom du skal teste hastigheten i nettet ditt ber vi deg sjekke følgende punkt:
- Slå av det trådløse nettverket før du utfører testen. Koble deretter datamaskinen direkte til hjemmesentralen. Test hastigheten med nettverkskabel.
- Dersom det er flere datamaskiner tilkoblet, kan de “stjele” hastighet fra hverandre. Slå derfor av eller koble fra de andre maskinene før du sjekker kapasiteten.
- Utstyret sin kvalitet påvirker opplevelsen av kapasitet. Hastigheten du opplever kan derfor være redusert om du har en gammel datamaskin, et gammelt nettverkskort, for lite minne eller treg prosessor.
- Virus eller spyware kan gjøre at maskinen din blir tregere og hastigheten du opplever blir dårligere.
- Fildelingsprogram krever mye båndbredde, og de kan være aktive selv etter at du er ferdig med filoverføringen. Slå derfor av slike program før du tester. Dersom slike program er aktive kan målingene dine vise lavere hastighet enn hva du har.
Tinn Energi Bredbånd kan bare gå god for tjenestekvaliteten på internett dersom datamaskinen er tilkoblet direkte i hjemmesentralen via en nettverkskabel.
For de av våre hjemmesentraler som tilbyr trådløs tilgang til internett, så står nettverksnavn og passord på en lapp som er festet til fremsiden av hjemmesentralen. Om denne mangler så ta kontakt med oss.
Har du tekniske problemer med TV eller internett ring vår brukerstøtte på telefon 350 80909.
Åpningstider:
Man – tors: 08 – 11 og 12 – 15
Fredag: 08 – 11 og 12 – 18
Lørdager: 10 – 12
Søn og helligdager: stengt
Kontakt oss
