Fiber – din lokale leverandør

Tinn Energi & Fiber leverer lynrask fiber


Fiber – din lokale leverandør

Tinn Energi & Fiber

Tinn Energi & Fiber leverer lynrask fiber til både private – og fritidseiendommer i Tinn kommune, samt til bedrifter og annet næringsliv.

a red square with white text Altibox

Vi endrer innholdsleverandør

Som en del av vårt kontinuerlige arbeid med å forbedre kundeopplevelsen og tilby deg de beste tjenestene, har vi besluttet å endre vår innholdsleverandør. Tinn Energi & Fiber blir en del av det landsomfattende Altibox-partnerskapet som tilbyr Altibox-tjenester til private husholdninger, borettslag og bedrifter i hele Norge. Alle innbyggere og fritidsboligeiere vil få tilgang til fremtidsrettet digital infrastruktur. Prosjektet vil ta ca 2 år.

a man sitting on a couch with a laptop and a cup of coffee

Ofte stilte spørsmål til internett

Hvordan måler jeg hastigheten på internett-tilkoblingen min?

For å finne ut hvilken hastighet du får kan du bruke http://www.nettfart.no eller http://www.speedtest.net.

Dersom du skal teste hastigheten i nettet ditt ber vi deg sjekke følgende punkt:

  • Slå av det trådløse nettverket før du utfører testen. Koble deretter datamaskinen direkte til hjemmesentralen. Test hastigheten med nettverkskabel.
  • Dersom det er flere datamaskiner tilkoblet, kan de “stjele” hastighet fra hverandre. Slå derfor av eller koble fra de andre maskinene før du sjekker kapasiteten.
  • Utstyret sin kvalitet påvirker opplevelsen av kapasitet. Hastigheten du opplever kan derfor være redusert om du har en gammel datamaskin, et gammelt nettverkskort, for lite minne eller treg prosessor.
  • Virus eller spyware kan gjøre at maskinen din blir tregere og hastigheten du opplever blir dårligere.
  • Fildelingsprogram krever mye båndbredde, og de kan være aktive selv etter at du er ferdig med filoverføringen. Slå derfor av slike program før du tester. Dersom slike program er aktive kan målingene dine vise lavere hastighet enn hva du har.

Tinn Energi Bredbånd kan bare gå god for tjenestekvaliteten på internett dersom datamaskinen er tilkoblet direkte i hjemmesentralen via en nettverkskabel.

Hvilken hastighet burde jeg velge?

Når du bestiller fiber hos oss kan du velge fra 50/50 og opp til 300/300 mbps (megabit per sekund). Skal du kun bruke internett til å lese avis, følge med på sosiale medier og lignende kan 50/50 være nok. Skal du streame, game eller være flere på nett samtidig kan det være lurt å vurdere 100/100 eller 150/150. Spør oss gjerne om råd dersom du er usikker.

Ofte stilte spørsmål til TV

Fjernkontrollen fungerer ikke, hva gjør jeg?

Dersom kontrolleren ble ødelagt pga skade så anbefaler vi å kjøpe en ny universal fjernkontroll, dersom den bare sluttet å fungere uten skade så ta kontakt med teknisk brukerstøtte.

Jeg ønsker å endre kanalene i min TV-pakke, hvordan gjør jeg det?

Dersom du har TV-pakke fra Telia kan du enkelt endre kanalene du har tilgang på via Min side (om du ikke har logget på her før må du først opprette bruker). Du kan bytte så ofte du ønsker uten ekstra kostnad. De ulike kanalene krever forskjellig antall poeng, og du har 50 poeng til rådighet. Ønsker du å legge til noe av Premium-innholdet som ikke er tilgjengelig i valgmenyen eller kjøpe ekstra poeng kan du sende en melding til kundesenteret vårt så hjelper vi deg med det.

a man and woman sitting on a couch
0
Handlekurv
  • No products in the cart.