Fiber
- din lokale leverandør

Tinn Energi & Fiber

Tinn Energi & Fiber leverer lynrask fiber til både private – og fritidseiendommer i Tinn kommune, samt til bedrifter og annet næringsliv.

Åpningstider brukersupport fiber:

Man – tors: 08:00 –  11:00 og 12:00 – 15:00

Fredag: 08:00 –  11:00 og 12:00 – 18:00

Lørdag: 10:00 – 12:00

Søndag – helligdager: Stengt

Telefon: 350 80909

Hus og hjem

Bredbånd og Tv-pakker for husholdning

Tv og Internett

Klikk her

Fritidsbolig

Bredbånd og Tv-pakker for fritidsbolig

Tv og Internett

Klikk her

Næringsliv

Fiber for bedrifter

Internett til bedrifter

Klikk her

Som en del av vårt kontinuerlige arbeid med å forbedre kundeopplevelsen og tilby deg de beste tjenestene, har vi besluttet å endre vår innholdsleverandør. Tinn Energi & Fiber blir en del av det landsomfattende Altibox-partnerskapet som tilbyr Altibox-tjenester til private husholdninger, borettslag og bedrifter i hele Norge. Alle innbyggere og fritidsboligeiere vil få tilgang til fremtidsrettet digital infrastruktur. Prosjektet vil ta ca 2 år. 

Altibox jenter spiser mat og ser på mobil

Nokia Beacon og mesh nettverk

Få et sømløst WiFi – nettverk i hele boligen eller fritidsboligen med vår ruter, Nokia Beacon 2!

Mesh nettverk
Mesh nettverk

Nokia Beacon og mesh nettverk

Få et sømløst WiFi – nettverk i hele boligen eller fritidsboligen med vår ruter, Nokia Beacon 2!

Wifi ekspressen få hjelp til oppkobling av ruter

WiFi - ekspressen

Trenger du hjelp til å koble opp ruter eller har andre WiFi – utfordringer. Da kan kanskje WiFi – ekspressen hjelpe deg!

Wifi ekspressen få hjelp til oppkobling av ruter

WiFi - ekspressen

Trenger du hjelp til å koble opp ruter eller har andre WiFi – utfordringer. Da kan kanskje WiFi – ekspressen hjelpe deg!

Ofte stilte spørsmål internett

Hva er fiber?

Fiber er den nyeste teknologien innenfor TV og internett. Med fiber får du både lynraskt internett og TV i samme kabel.

Hvilken hastighet burde jeg velge?

Når du bestiller fiber hos oss kan du velge fra 50/50 og opp til 300/300 mbps (megabit per sekund). Skal du kun bruke internett til å lese avis, følge med på sosiale medier og lignende kan 50/50 være nok. Skal du streame, game eller være flere på nett samtidig kan det være lurt å vurdere 100/100 eller 150/150. Spør oss gjerne om råd dersom du er usikker.

Hvordan måler jeg hastigheten på internett-tilkoblingen min?

For å finne ut hvilken hastighet du får kan du bruke http://www.nettfart.no eller http://www.speedtest.net.

Dersom du skal teste hastigheten i nettet ditt ber vi deg sjekke følgende punkt:

  • Slå av det trådløse nettverket før du utfører testen. Koble deretter datamaskinen direkte til hjemmesentralen. Test hastigheten med nettverkskabel.
  • Dersom det er flere datamaskiner tilkoblet, kan de “stjele” hastighet fra hverandre. Slå derfor av eller koble fra de andre maskinene før du sjekker kapasiteten.
  • Utstyret sin kvalitet påvirker opplevelsen av kapasitet. Hastigheten du opplever kan derfor være redusert om du har en gammel datamaskin, et gammelt nettverkskort, for lite minne eller treg prosessor.
  • Virus eller spyware kan gjøre at maskinen din blir tregere og hastigheten du opplever blir dårligere.
  • Fildelingsprogram krever mye båndbredde, og de kan være aktive selv etter at du er ferdig med filoverføringen. Slå derfor av slike program før du tester. Dersom slike program er aktive kan målingene dine vise lavere hastighet enn hva du har.

Tinn Energi Bredbånd kan bare gå god for tjenestekvaliteten på internett dersom datamaskinen er tilkoblet direkte i hjemmesentralen via en nettverkskabel.

Hvor finner jeg passordet til det trådløse nettverket?

For de av våre hjemmesentraler som tilbyr trådløs tilgang til internett, så står nettverksnavn og passord på en lapp som er festet til fremsiden av hjemmesentralen. Om denne mangler så ta kontakt med oss.

Jeg har tekniske problemer med TV/Internett. Hva gjør jeg?

Har du tekniske problemer med TV eller internett ring vår brukerstøtte på telefon 350 80945. 

Åpningstider: 

Man – fre: 08 – 16

Lørdag: 10 – 12

Søn og helligdager: stengt

Ofte stilte spørsmål TV

Jeg ønsker å endre kanalene i min TV-pakke, hvordan gjør jeg det?

Dersom du har TV-pakke fra Telia kan du enkelt endre kanalene du har tilgang på via Min side (om du ikke har logget på her før må du først opprette bruker). Du kan bytte så ofte du ønsker uten ekstra kostnad. De ulike kanalene krever forskjellig antall poeng, og du har 50 poeng til rådighet. Ønsker du å legge til noe av Premium-innholdet som ikke er tilgjengelig i valgmenyen eller kjøpe ekstra poeng kan du sende en melding til kundesenteret vårt så hjelper vi deg med det.

Hvorfor mangler jeg kanaler/hvorfor får jeg ikke signal?

Sjekk først våre driftsmeldinger og undersøk om det er en kjent feil vi jobber med. Dersom du ikke ser noe der ber vi deg kontakte vårt kundesenter på telefon, e-post eller gjennom kontaktskjemaet på bunnen av siden.

Kan jeg ha TV uten internett?

Ja, men da kommer linjeleie i tillegg (125,-).

Må jeg være direkte koblet mot modem for å se tv?

Nei, men da må vi sette opp boksen slik at du kan se TV trådløst (ta kontakt med kundesenteret/support).

Jeg har en gammel TV boks, hva gjør jeg?

Ta kontakt med kundesenteret så kan vi gi mer informasjon.

Fjernkontrollen fungerer ikke, hva gjør jeg?

Dersom kontrolleren ble ødelagt pga skade så anbefaler vi å kjøpe en ny universal fjernkontroll, dersom den bare sluttet å fungere uten skade så ta kontakt med teknisk brukerstøtte.

Hvordan endrer jeg hastigheten på mitt abonnement?

Dersom du ønsker å justere opp eller ned hastigheten på ditt abonnement kan du se prisliste og bestille her.