Fiber
- din lokale leverandør
Tinn Energi & Fiber
Tinn Energi & Fiber leverer lynrask fiber til bÃ¥de private – og fritidseiendommer i Tinn kommune, samt til bedrifter og annet næringsliv.
Ã…pningstider brukersupport fiber:
Man – tors: 08:00 –Â 11:00 og 12:00 – 15:00
Fredag:Â 08:00 –Â 11:00 og 12:00 – 18:00
Lørdag: 10:00 – 12:00
Søndag – helligdager: Stengt
Telefon: 350 80909
Hus og hjem
Tv og Internett
Klikk herFritidsbolig
Tv og Internett
Klikk herNæringsliv
Internett til bedrifter
Klikk her
Som en del av vÃ¥rt kontinuerlige arbeid med Ã¥ forbedre kundeopplevelsen og tilby deg de beste tjenestene, har vi besluttet Ã¥ endre vÃ¥r innholdsleverandør. Tinn Energi & Fiber blir en del av det landsomfattende Altibox-partnerskapet som tilbyr Altibox-tjenester til private husholdninger, borettslag og bedrifter i hele Norge. Alle innbyggere og fritidsboligeiere vil fÃ¥ tilgang til fremtidsrettet digital infrastruktur. Prosjektet vil ta ca 2 Ã¥r.Â

Nokia Beacon og mesh nettverk
FÃ¥ et sømløst WiFi – nettverk i hele boligen eller fritidsboligen med vÃ¥r ruter, Nokia Beacon 2!


Nokia Beacon og mesh nettverk
FÃ¥ et sømløst WiFi – nettverk i hele boligen eller fritidsboligen med vÃ¥r ruter, Nokia Beacon 2!

WiFi - ekspressen
Trenger du hjelp til Ã¥ koble opp ruter eller har andre WiFi – utfordringer. Da kan kanskje WiFi – ekspressen hjelpe deg!

WiFi - ekspressen
Trenger du hjelp til Ã¥ koble opp ruter eller har andre WiFi – utfordringer. Da kan kanskje WiFi – ekspressen hjelpe deg!
Ofte stilte spørsmål internett
Fiber er den nyeste teknologien innenfor TV og internett. Med fiber får du både lynraskt internett og TV i samme kabel.
Når du bestiller fiber hos oss kan du velge fra 50/50 og opp til 300/300 mbps (megabit per sekund). Skal du kun bruke internett til å lese avis, følge med på sosiale medier og lignende kan 50/50 være nok. Skal du streame, game eller være flere på nett samtidig kan det være lurt å vurdere 100/100 eller 150/150. Spør oss gjerne om råd dersom du er usikker.
For å finne ut hvilken hastighet du får kan du bruke http://www.nettfart.no eller http://www.speedtest.net.
Dersom du skal teste hastigheten i nettet ditt ber vi deg sjekke følgende punkt:
- Slå av det trådløse nettverket før du utfører testen. Koble deretter datamaskinen direkte til hjemmesentralen. Test hastigheten med nettverkskabel.
- Dersom det er flere datamaskiner tilkoblet, kan de “stjele” hastighet fra hverandre. SlÃ¥ derfor av eller koble fra de andre maskinene før du sjekker kapasiteten.
- Utstyret sin kvalitet påvirker opplevelsen av kapasitet. Hastigheten du opplever kan derfor være redusert om du har en gammel datamaskin, et gammelt nettverkskort, for lite minne eller treg prosessor.
- Virus eller spyware kan gjøre at maskinen din blir tregere og hastigheten du opplever blir dårligere.
- Fildelingsprogram krever mye båndbredde, og de kan være aktive selv etter at du er ferdig med filoverføringen. Slå derfor av slike program før du tester. Dersom slike program er aktive kan målingene dine vise lavere hastighet enn hva du har.
Tinn Energi Bredbånd kan bare gå god for tjenestekvaliteten på internett dersom datamaskinen er tilkoblet direkte i hjemmesentralen via en nettverkskabel.
For de av våre hjemmesentraler som tilbyr trådløs tilgang til internett, så står nettverksnavn og passord på en lapp som er festet til fremsiden av hjemmesentralen. Om denne mangler så ta kontakt med oss.
Har du tekniske problemer med TV eller internett ring vÃ¥r brukerstøtte pÃ¥ telefon 350 80945.Â
Ã…pningstider:Â
Man – fre: 08 – 16
Lørdag: 10 – 12
Søn og helligdager: stengt
Ofte stilte spørsmål TV
Dersom du har TV-pakke fra Telia kan du enkelt endre kanalene du har tilgang på via Min side (om du ikke har logget på her før må du først opprette bruker). Du kan bytte så ofte du ønsker uten ekstra kostnad. De ulike kanalene krever forskjellig antall poeng, og du har 50 poeng til rådighet. Ønsker du å legge til noe av Premium-innholdet som ikke er tilgjengelig i valgmenyen eller kjøpe ekstra poeng kan du sende en melding til kundesenteret vårt så hjelper vi deg med det.
Sjekk først våre driftsmeldinger og undersøk om det er en kjent feil vi jobber med. Dersom du ikke ser noe der ber vi deg kontakte vårt kundesenter på telefon, e-post eller gjennom kontaktskjemaet på bunnen av siden.
Ja, men da kommer linjeleie i tillegg (125,-).
Nei, men da må vi sette opp boksen slik at du kan se TV trådløst (ta kontakt med kundesenteret/support).
Ta kontakt med kundesenteret så kan vi gi mer informasjon.
Dersom kontrolleren ble ødelagt pga skade så anbefaler vi å kjøpe en ny universal fjernkontroll, dersom den bare sluttet å fungere uten skade så ta kontakt med teknisk brukerstøtte.
Dersom du ønsker å justere opp eller ned hastigheten på ditt abonnement kan du se prisliste og bestille her.