Vi lanserer ny app

Vi lanserer ny app 1

Etter tre år med den svenske app-løsningen Bright, bytter Tinn Energi og Fiber nå til norske Elekt som ny app-leverandør. Den nye appen er designet for å være både mer brukervennlig og funksjonsrik – og ikke minst mer kostnadseffektiv for et lokalt energiselskap.

– Vi har brukt mye tid og ressurser på vår tidligere app siden lanseringen i juni 2022, men hyppige endringer blant staben hos leverandøren har gjort det utfordrende å få gjennomført nødvendige endringer raskt nok. I tillegg har vi savnet en del funksjoner som vi nå får i vår nye app. Kostnadene for kundeapp har også økt vesentlig fra nåværende app leverandør sier Trond Stridal, leder for salg og marked i Tinn Energi og Fiber.

Ny app med flere smarte funksjoner

Appen er veldig intuitiv og inneholder funksjoner kunder tidligere har etterspurt.

– Vi tror denne løsningen vil falle i smak hos kundene våre, sier Stridal.

Viktige forbedringer i ny app

  1. Full oversikt over nettleiekostnader – noe som gir kundene bedre kontroll over totalforbruket.
  2. 7 dagers spotprisprognose – med oversiktlig lavpris og høy pris visning.
  3. Tilgjengelig på 13 språk – for å gjøre tjenesten mer inkluderende og tilgjengelig.
  4. Norgespriskalkulator – et nytt verktøy som enkelt viser om strømavtalen Norgespris vil være lønnsom for deg.
  5. Strømstøtte – viser oversikt over når kundene får strømstøtte og hva denne utgjør.
  6. Smartstyring av flere elbil ladere, og bilmerker (– smartstyring av varmepumper og varmeovner kommer)

Den nye appen fra Elekt kommer i to versjoner: én gratis og én betalt. Den betalte versjonen koster kun 29 kroner i måneden – altså mindre enn en take away-kaffe. Alle eksisterende kunder får en gratis prøveperiode på tre måneder, og man kan når som helst gå tilbake til gratisversjonen om ønskelig.

Automatisk overgang – med litt hjelp om nødvendig

For alle kunder med automatisk oppdatering av apper, vil få den nye versjonen automatisk.

– Fra 11.august vil vi rulle ut den nye Tinn Energi & Fiber – appen. Det kan ta inntil en uke før alle har fått ny versjon. Kunder med automatisk oppdatering, skal ikke trenge å foreta seg noe. For de med manuell oppdatering kan oppleve at de må laste ned appen på nytt fra App Store eller Google Play eller oppdatere gammel versjon manuelt. Kundeservice står klare til å bistå dersom noen støter på problemer, forklarer Stridal.

– Appen har allerede vært i bruk hos vårt datterselskap, Telemark Kraft, i et par måneder – med svært gode erfaringer.

– Dette byttet handler om å gi kundene våre bedre funksjonalitet til en lavere pris, og samtidig sikre oss mer fleksibilitet og fremtidsrettede løsninger, avslutter Stridal.