Tinnpris
Følg markedsprisen time for time
0,- øre/kWh
- Fastledd kr 29,- pr mnd.
- Ingen bindingstid
- Etterskuddsfakturering
- Endring varsles med 30 dager
Tinnpris
Følg markedsprisen time for time. Du får innkjøpsprisen fra NordPool (sone NO2/Kristiansand), samt fastbeløp på kr 29,- i mnd. per måler.
Med spotpris kan du justere ditt forbruk etter når på døgnet prisen er lavest og dermed senke din egen pris.
Tinnpris har ingen bindingstid, faktureres etterskuddsvis og følger markedsprisen på Nord Pool.
For Nord Pool sine priser, trykk her. OBS! Merk at priser på Nord Pool sine sider oppgis eks. mva.
Tinnpris gjelder for privatboliger og fritidsboliger i Tinn kommune.
Tinnpris
- Ingen bindingstid
- Etterskuddsfakturering
- Endring varsles med 30 dager
- Gjelder kun boliger og fritidsboliger med adresse i Tinn kommune
- Alle priser som oppgis her er ink. mva. Alle priser på Nord Pool sine sider er eks. mva.

Øvrige avtaledetaljer
Vi fakturerer fortrinnsvis elektronisk. Dersom du ønsker papirfaktura tilkommer en kostnad på 29,- inkl. mva.
Som kunde har du 14 dagers angrerett fra den datoen du BESTILLER en strømavtale. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten fyll ut dette angrerettskjema og returnere det til oss. Les også Skjema – opplysninger om angrerett før du bestiller.
Sammenlign strømavtaler på Forbrukerrådets strømprisportal.
Ofte stilte spørsmål
Last ned Tinn Energi & Fiber appen fra App Store eller Google play, eller logg inn på min side.
I tillegg til strømavtalen må alle i Norge betale nettleie. Dette betales til eieren av det fysiske strømnettet i ditt område. Man kan hverken bytte pris eller netteier. I Tinn Kommune er det Stannum AS som er netteier. Dette var tidligere Tinn Energi & Fiber AS, men driften ble skilt ut i eget selskap i 2020.
Meld fra til din strømleverandør om hvilken dato du skal flytte, helst senest 5 dager før. Da kan de fjerne deg som juridisk eier av måleren slik at du ikke får ekstra kostnader etter du har flyttet. Når det kommer til din nye bolig kan vi faktisk gjøre endringen bakover i tid. Vi kan sette deg opp som ny eier av måleren opptil 30 dager etter du flyttet inn, og få med forbruket i perioden som har gått. Men det kan være lett å glemme, så en god huskeregel er å melde fra så fort du vet hvilken dato du ønsker overføringen på.
Selvsagt! Ta kontakt med kundeservice etter du har bestilt og oppgi din ønskede dato for oppstart, så hjelper vi deg med det.
Som strømleverandør er vi mellomleddet mellom sluttbrukeren og kraftbørsen. Vi handler strøm på våre kunders vegne og sørger for at nok strøm blir tilført strømnettet, hvor netteier står for den fysiske leveringen frem til din stikkontakt.
Vår viktigste funksjon er å sørge for at det til enhver tid blir kjøpt nok strøm for alle våre kunder. Uten en aktiv strømavtale vil man havne på såkalt “leveranseplikt” fra netteier, hvor du mottar strøm men ofte til en vesentlig høyere kostnad enn med en ordinær strømavtale. Dette er for å sikre at ingen mister strømtilførselen.
Det finnes to plattformer hvor vi kan handle strøm på våre kunders vegne. Vi kan kjøpe strøm på NordPool, hvor man kjøper strøm time for time til den aktuelle markedsprisen. Vi kan også kjøpe såkalte fremtidige kontrakter, eller prissikringer, som gjør at vi kan sikre oss en strømpris fremover i tid – uavhengig av hva markedsprisen på det tidspunktet er. Begge metoder har egne fordeler og ulemper.
Takket være moderne løsninger som Elhub har det aldri vært enklere. Fyll ut dine personalia i bestillingen, så sørger vi for resten.
