Strømavtaler
Velg en strømavtale som passer dine behov og ut i fra hvor din bolig/fritidsbolig er lokalisert.

Selvsagt har vi etterskuddsfakturering
Få komplett oversikt over strømforbruket ditt i vår strømapp.
Ingen bindingstid og ingen skjulte kostnader
Våre beste priser
Tinnpris
Gjelder kun innbyggere og hytteeiere med adresse i Tinn Kommune
- Følg markedsprisen time for time
- 0 øre/kWh + Fastbeløp på kr 29,- mnd. per måler
- Ingen bindingstid
Spot Privat/Fritid Totalkunde
Gjelder kunder med eksisterende strømavtale, som ønsker avtale på primær- eller sekundærbolig i tillegg
- 1 øre påslag per kWh
- Fastbeløp på kr 39,- mnd. per måler + innkjøpsprisen fra Nord Pool
- Prisgaranti 12 mnd
Spot Nabokommune Privat/Fritid
For nye kunder i Hjartdal, Midt Telemark, Seljord og Vinje Kommune
- 2 øre påslag per kWh + innkjøpsprisen fra Nord Pool
- Ingen fastledd
- Ingen bindingstid
Nabopakka
Gjelder kunder i Hjartdal, Midt Telemark, Seljord og Vinje kommune
- Består av strømavtalene Spot Nabokommune privat/fritid og Spot privat/fritid Totalkunde
- Fastbeløp 39kr mnd
- Prisgaranti 12 mnd
Strømavtale andre steder i Norge?
Bor du utenfor disse geografiske områdene, så sjekk ut strømavtalen i vårt nasjonale selskap – Telemark Kraft
Sammenligne gjerne våre priser med andre på www.strompris.no. Se våre vilkår her.
Sparetips

Solbank
Er du plusskunde og vil spare overskuddsstrømmen til uttak senere, kan du opprette solbank.
Sparetips


Strømavtaler for bedrift
Vi tilbyr gunstige strømavtaler til alle bedrifter i Tinn Kommune.
Har du spørsmål om nettleie, strømstans eller driftsmeldinger?
Drift av strømnettet er skilt ut i eget selskap og opereres nå av Stannum AS. Klikk på knappen under for å finne kontaktinfo, strømstanskart og andre driftsmeldinger.
Ofte stilte spørsmål
Fant du ikke det du lurte på?

Last ned Tinn Energi & Fiber appen fra App Store eller Google play, eller logg inn på min side.
I tillegg til strømavtalen må alle i Norge betale nettleie. Dette betales til eieren av det fysiske strømnettet i ditt område. Man kan hverken bytte pris eller netteier. I Tinn Kommune er det Stannum AS som er netteier. Dette var tidligere Tinn Energi & Fiber AS, men driften ble skilt ut i eget selskap i 2020.
Meld fra til din strømleverandør om hvilken dato du skal flytte, helst senest 5 dager før. Da kan de fjerne deg som juridisk eier av måleren slik at du ikke får ekstra kostnader etter du har flyttet. Når det kommer til din nye bolig kan vi faktisk gjøre endringen bakover i tid. Vi kan sette deg opp som ny eier av måleren opptil 30 dager etter du flyttet inn, og få med forbruket i perioden som har gått. Men det kan være lett å glemme, så en god huskeregel er å melde fra så fort du vet hvilken dato du ønsker overføringen på.
Selvsagt! Ta kontakt med kundeservice etter du har bestilt og oppgi din ønskede dato for oppstart, så hjelper vi deg med det.
Som strømleverandør er vi mellomleddet mellom sluttbrukeren og kraftbørsen. Vi handler strøm på våre kunders vegne og sørger for at nok strøm blir tilført strømnettet, hvor netteier står for den fysiske leveringen frem til din stikkontakt.
Vår viktigste funksjon er å sørge for at det til enhver tid blir kjøpt nok strøm for alle våre kunder. Uten en aktiv strømavtale vil man havne på såkalt “leveranseplikt” fra netteier, hvor du mottar strøm men ofte til en vesentlig høyere kostnad enn med en ordinær strømavtale. Dette er for å sikre at ingen mister strømtilførselen.
Det finnes to plattformer hvor vi kan handle strøm på våre kunders vegne. Vi kan kjøpe strøm på NordPool, hvor man kjøper strøm time for time til den aktuelle markedsprisen. Vi kan også kjøpe såkalte fremtidige kontrakter, eller prissikringer, som gjør at vi kan sikre oss en strømpris fremover i tid – uavhengig av hva markedsprisen på det tidspunktet er. Begge metoder har egne fordeler og ulemper.
Takket være moderne løsninger som Elhub har det aldri vært enklere. Fyll ut dine personalia i bestillingen, så sørger vi for resten.