Tinn Energi i sikringsskapet både hjemme og på hytta

Etter rekordhøye strømpriser i 2022 har nordmenn blitt langt mer bevisste på valg av strømleverandør. For Oslo-ingeniøren Jørn Hanæs med tre boenheter, var det flere faktorer som spilte inn da han valgte å bli totalkunde hos Tinn Energi – en leverandør han har hatt et forhold til hele livet.

Nå nyter Jørn godt av både gunstige priser og enkelheten i å ha alt på ett sted.

Familierøtter

Familien til Jørn har røtter i Rjukan, og bestefaren bygget hytte på Gvepseborg i 1930-årene. Hytta fikk tidlig innlagt strøm takket være Tinn Energi, som var pionerer på å tilby strøm til hyttebyggere.

– Jeg er derfor vokst opp med Tinn Energi i sikringsskapet, og har ikke funnet noen grunner til å skifte leverandør, forteller han.

I dag eier han både en bolig i Oslo og to hytter – en på Rjukan og en annen på Blefjell, og som mange andre har han kjent på usikkerheten rundt de svingende strømprisene de siste årene. Da Tinn Energi lanserte sitt totalkunde-tilbud, var valget enkelt.

– Det avgjørende var gunstig pris på alle mine tre anlegg, samt at alt forbruk er samlet på én faktura med en oversiktlig oppstilling for hvert av de tre anleggene, forklarer han.

For en som allerede hadde et langt kundeforhold med Tinn Energi, var dette en naturlig oppgradering, og som totalkunde har han fått litt mindre å tenke på i hverdagen.

Facial expression, Cricket cap, Polo shirt, Forehead, Smile, Chin, Beard, Jaw
LOJAL KUNDE: Jørn Hanæs har vært tilknyttet Tinn Energi i en årrekke.

Dette er totalkunde-kampanjen hos Tinn Energi og Fiber:

Tinn Energi & Fiber er en del av Tinn Energi Gruppen som har over 100 års historie innen kraftdistribusjon. Selskapet forvalter Tinn kommune sin avtalekraft som gjør at de enn så lenge kan tilby innbyggere og hytteeiere litt rimeligere strømavtaler. Nå har de også åpnet opp for at kunder med anlegg i Tinn kommune også kan få strømavtale hos dem på sine anlegg utenfor kommunen. Dette gjør de for å holde seg relevante i et stort konkurransemarked, og for å gjøre det enklere for kundene sine. Med totalkunde-tilbudet deres kan kundene forholde seg til kun én strømleverandør, få alt strømforbruk på en faktura og holde oversikt i en dedikert strømapp. Nettleien vil de få fra netteier.

– Vi har ikke mulighet til å tilby rabattert pris utenfor Tinn kommune, men vårt tilbud på anlegg nummer to er fortsatt svært konkurransedyktig. Og har du et tredje anlegg eller mer, så blir det enda mer gunstig, forteller Hege Næss, markedsansvarlig i Tinn Energi og Fiber.

Strømavtale hos Tinn Energi & Fiber på både bolig og fritidsbolig.

Samle dine strømavtaler og bli totalkunde! Få full oversikt i én og samme app, og få alt på én faktura*. Nye kunder får velge en flott velkomstgave!

Tinn Energi & Fiber tilbyr en rabattert strømavtale på enheten i Tinn kommune, samt en gunstig strømavtale på enheten du har utenfor Tinn.

Så lenge du har avtale med selskapet på enten boligen eller fritidsboligen du har i Tinn kommune, så kan du bli totalkunde.

Vi har 12 måneders prisgaranti.

*Gjelder strømforbruket. Ikke nettleie. Har du annen netteier enn Stannum eller Lede vil nettleien komme på egen faktura. 

Med bolig og fritidsbolig og avtale hos Tinn Energi på minst én av dem, oppfyller du kriteriene for å få totalkunde-tilbudet.

Klar anbefaling

Jørn forteller at det hele er enkelt og oversiktlig.

– For hytta på Rjukan er forbruk og nettleie på samme faktura, mens for boligen i Oslo og hytta på Blefjell kommer forbruket på samme faktura, og nettleien fra en annen leverandør.

Det som skiller Tinn Energi fra andre leverandører, er ikke bare pris og enkelhet. Jørns tilknytning til området spiller også en viktig rolle.

– Jeg liker å tenke at en hyttekommune som Tinn trenger inntekter, sier han, og understreker viktigheten av å støtte lokale bedrifter. Han setter pris på at en del av pengene går tilbake til lokalsamfunnet.

Med sitt lange kundeforhold til Tinn Energi, snakker han varmt om totalkunde-tilbudet.

– Jeg anbefaler gjerne Tinn Energi og dette tilbudet til alle som oppfyller kravet, sier han, og forteller at han ikke ser noen grunn til å bytte leverandør så lenge Tinn Energi fortsetter å levere konkurransedyktige priser og pålitelig strøm til alle sine anlegg.

For han dreier det seg om tilhørighet, lokal støtte og en enklere hverdag.

Som totalkunde hos Tinn Energi får han nettopp det.

Gjør som Jørn:

STOLT BIDRAGSYTER: Markedsansvarlig i Tinn Energi og Fiber, Hege Næss, sier det er viktig å støtte opp om lokalsamfunnet i Tinn Kommune.

Lokalt engasjement

For Tinn Energi er det viktig å engasjere seg og støtte opp om lokalsamfunnet i Tinn Kommune.

– Vår historie går over 100 år tilbake i tid, og vi har vært en solid bidragsyter i regionen. Som offentlig eid selskap er det helt naturlig å gi tilbake til lokalsamfunnene vi er stolte av. Gjennom våre samarbeidsavtaler med store og små foreninger, idrettslag og kulturarrangementer bidrar vi årlig med totalt inntil kr 300 000, sier Hege.

Tinn Energi & Fiber setter stor vekt på kundetilfredshet, tilgjengelig kundeservice og å gi tilbake til lokalsamfunnet. I motsetning til mange større selskaper, prioriterer de personlig og rask hjelp, noe som reflekteres i deres imponerende kundeservicerangering på 4,8 av 5. Kunder melder ofte om gode opplevelser og effektiv håndtering av henvendelser.
– Vi har lite kundefrafall, og det tolker vi som at de fleste er fornøyde med avtalen sin. Det betyr mye for oss, forteller Hege.

– Vi setter selvsagt stor pris på at kunder som Jørn velger å samle sine anlegg hos oss!

Samlet sett kan det være både praktisk og økonomisk fordelaktig å velge et mindre, lokalt strømselskap, særlig for de som setter pris på nærhet til leverandøren og muligheten for en mer personlig opplevelse. Det får du hos Tinn Energi og Fiber.

Blir du kunde i dag, kan du få en gratis sanntidsmåler i 12 måneder. Med denne kan du følge strømforbruket ditt live og få god oversikt over dine strømtyver. På den måten unngår du neste trinn på nettleien!