Tinn Energi & Fiber inngår samarbeid med Rjukan og Tinn Røde Kors Hjelpekorps for å bidra til lokalsamfunnet på en ny og spennende måte. For hver totalkunde som Tinn Energi & Fiber får, vil kundene kunne velge mellom en velkomstpremie eller donere verdien av premien til Rjukan og Tinn Røde Kors Hjelpekorps.
En totalkunde er en kunde som har strømavtalen sin hos Tinn Energi & Fiber på både bolig og fritidsbolig – hvor en av enhetene er i Tinn kommune og den andre utenfor kommunen.
– Vi setter stor pris på at Tinn Energi & Fiber gir kundene mulighet til å donere verdien av premien sin til oss. Vi har ofte oppdrag hvor hyttefolk har vært uheldige, så jeg tror mange setter pris på den frivilligheten vi bidrar med, både blant innbyggere og hyttefolk, sier Janne Solvold, leder av Rjukan og Tinn Røde Kors Hjelpekorps. Hun anslår videre at ca 15 % av Hjelpekorpsets aksjoner involverer hyttefolk.
– Det er kanskje ikke så mange som vet at de kan få strømavtale fra oss utenfor Tinn, fordi Tinn Energi tidligere kun har operert i Tinn kommune. Men nå har vi altså åpnet for at dersom du allerede har en enhet i Tinn med strømavtale fra oss, så kan de også få det på den andre enheten sin utenfor Tinn, opplyser Hege Næss, markedskonsulent hos Tinn Energi & Fiber.
Å samle sine avtaler hos ett selskap gjør det enklere og mer praktisk for kunden. De får én strømfaktura, og enkel oversikt over strømforbruket både hjemme og på hytta i en og samme app.
– Appen vår er endelig tilbake etter en periode med kundesystembytte. Nå kan kunder enkelt følge med på strømforbruket sitt både hjemme og på hytta i Tinn Energi & Fiber-appen. Kunder vil også få én strømfaktura fra oss med begge anlegg, men nettleie vil komme direkte fra netteier dersom kunden har annen netteier enn Lede eller Stannum, da det er kun disse vi har gjennomfakturering med, forklarer Trond Stridal som er markedssjef hos Tinn Energi & Fiber.
Ikke bare for «hyttefolk»
– Totalkunder er ikke bare for hyttefolk i Tinn, som bor andre plasser. Det er også mange Tinndøler som har fritidsbolig utenfor Tinn. De kan også få avtale med oss på fritidsboligen sin og dermed bli totalkunde, forklarer Næss-
Kunder som blir totalkunder, får velge mellom tre velkomstpremier eller donere summen av velkomstpremien til Hjelpekorpset. Verdien er 900 kr.
– Vi er jo spente på hvor mange som kommer til å donere premien sin til oss, men vi setter hvert fall stor pris på muligheten, sier Solvold.
Hvorfor premie for å bli kunde
– I utgangspunktet så trenger vi ikke tilby premier for å bli kunder hos oss, for vi vet at vi har noen av landets beste strømavtaler, men så er det jo slik at konkurransen er stor og at folk er litt lei av reklame fra strømselskaper. Dermed håper vi at ved å tilby denne muligheten med enten velkomstpremier eller donering, så ser kunder at vi ikke bare investerer i kunder, men også i lokalsamfunnet, sier Stridal
Strøm er et hett tema
Strøm er et hett tema, og mange lurer stadig på hvordan de kan senke strømforbruket sitt.
– Vi kan informere om at vi jobber mye med disse temaene og å tilby produkter som skal hjelpe kunder med å spare strøm. Ofte er startprisen voldsom, noe som gjør at folk kvier seg for å komme i gang, spesielt nå når alt annet øker. Vi kan berolige med at som kunde hos oss kan man nedbetale produktene rentefritt over strømregningen, slik at det er overkommelig for de fleste å investere i varmepumper eller strømstyringspakker og så videre, det gjelder også for totalkunder, avslutter Trond Stridal.